2008-12-16

Inaktuell motion

När kommunfullmäktige samlades igår kväll hade oppositionspartierna lagt ut en motion om att utreda det s.k. "nollplus-alternativet". Eftersom jag redan tidigare under dagen tagit beslut om en sådan utredning gick jag upp i talarstolen och berättade detta och att motionen därför kanske var något inaktuell.

Jag hade inte sett motionen tidigare, men det hindrade inte lidingöpartiets Inger Damberg från att gå upp i talarstolen och indignerat påstå att detta hade jag bara gjort för att oppositionen lagt sin motion. Hon var t.o.m. upprörd över att jag skrivit om detta på min "privata blogg".

Om Inger Damberg, istället för att följa sin ryggradsreflex att alltid misstänkliggöra majoritetens syften, hade frågat vem som helst av de 25-30 moderater som deltog i vårt gruppmöte i torsdags hade hon fått veta att vi redan då beslutade att låta utreda "nollplus-alternativet", långt före vi hade den blekaste aning om att oppositionen tänkte motionera i ärendet.

Men varför bråka om sådana trivialiteter nu när alla är överens om att utredningen ska kompletteras på detta vis.

0 kommentar(er):

Skicka en kommentar

  © Blogger template The Business Templates by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP