2012-01-09

Ökad trygghet för Sveriges unga

Idag presenterar riksdagsledamöterna Henrik von Sydow och Anton Abele rapporten Ökad trygghet för Sveriges unga i en debattartikel i Aftonbladet.

Samhället har en viktig uppgift att bli bättre på att förstå den verklighet som unga människor lever i och vad som idag sätter gränser för ungas frihet och egenmakt. Med den här rapporten redovisar de många möten som de har haft tillsammans med ungdomar runtom i Sverige och vilka slutsatser som de har kunnat dra.

Känslor av utanförskap, otrygghet och förlorad framtidstro utgör konkreta begränsningar i många unga människors vardag i hela landet och måste tas på allvar. De många och personliga berättelserna Henrik och Anton tagit del av utgör en central del av rapporten. Det är med insikten från dessa som de presenterar tre intressanta förslag som syftar till att minska våld och ungdomsbrottslighet och därmed öka unga människors trygghet och frihet.

2 kommentar(er):

Anonym,  11 januari 2012 kl. 13:17  

Hej, Paul

Tack för en bra blogg. Skulle vilja ta upp en sak även om det är långt ifrån ämnet. Jag skulle vilja att Du och Moderaterna lämnade in en stämningsansökan för förtal mot Sven Aner, som med sitt ständiga svartmålande av din kollega Anti Avsan, pekar ut honom som gärningsman till mordet för Olof Palme! I boken "Affären Anti Avsan" från 2007 placerar Anér Anti Avsan i händelsernas centrum för mordet på Statsministern. Detta är ju helt befängt och det är minst sagt obegripligtt att man som riksdagsman och Rådman kan pekas ut med namn och allt utan att någon reagerar. Jag blir så förbannad att jag inte vet vad jag skall ta mig till. Jag anser att det är helt oacceptabelt att detta får fortgå utan att någon reagerar mot denne rättshaverist Sven Anér.

Tacksam för svar.

Olof Eksäter (olof86@hotmail.se)

Paul Lindquist 11 januari 2012 kl. 15:21  

Olof!

Jag har inte läst boken, men så vitt jag vet är den enda som kan driva ett förtalsmål den drabbade själv (såvida det inte är ett tryckfrihetsbrott, då kan även JK göra det). Och i rimlighetens namn måste ju Anti Avsan själv välja om han vill driva en process mot Sven Anér eller inte.

Skicka en kommentar

  © Blogger template The Business Templates by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP