2016-09-30

Sorry Viasat, så behandlar man inte sina kunder

För fyra månader sen flyttade jag in i en nybyggd lägenhet med Telia öppen fiber. Valde Viasat som leverantör och fick snabbt igång bredband. Men någon tv-box dök aldrig upp. Efter ett tiotal samtal med besked alltifrån att min adress inte var anslutningsbar (vilket den uppenbarligen var) till att boxen kommer om några dagar gjorde jag igår kväll ett sista försök.

När jag hade suttit i telefonkö i 39 minuter och precis kommit fram blev jag bortkopplad!!! Då gav jag definitivt upp, tog kontakt med Telia och beställde både bredband och tv-abonnemang genom dem istället. Redan idag kom sms om att router och tv-box är på väg.

Så återstod bara att ringa Viasat och säga upp abonnemanget. När jag förklarade varför fick jag till svar att min adress minsann var anslutningsbar (och hade varit så hela tiden) och att det just gått iväg en leverans med tv-box till mig (som av en händelse kom ett sms med samma info under samtalet). Viasatkillen föreslog att jag skulle avboka beställningen hos Telia istället med stöd av distansköpslagen.

Men sorry Viasat, så behandlar man inte sina kunder. Ni har haft 4 månader på er att leverera till mig som kund. Jag har ringt er åtskilliga gånger. Jag har spenderat timmar i eran telefonkö. Ni har lovat och ni har svikit och nu har ni gjort det en gång för mycket.

0 kommentar(er):

Skicka en kommentar

  © Blogger template The Business Templates by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP