2008-11-24

Mitt i debatten

Mitt under pågående budgetdebatt i kommunfullmäktige ringer "lokaltidningen" Mitt i Lidingös reporter, Daniel Boman. Till skillnad från Lidingösidans Jan Sjöberg och Lidingö Tidning som bevakar debatten med såväl den erfarna reportern Lotta Bergman som en fotograf lyser som vanligt Mitt i Lidingö med sin frånvaro.

Faktum är att när vi bjuder in till presskonferenser kring stora frågor som exempelvis vägutredningen, kommunstyrelsens budgetförslag och liknande dyker Mitt i Lidingö aldrig upp. Och nu verkar det som man inte ens hade kännedom om den pågående budgetdebatten som sänds i såväl Radio Lidingö som på stadens hemsida. Hur kan man då göra anspråk på att vara en lokaltidning?

Vad Daniel Boman ville? Det sa han inte på telefonsvararen, men det får jag ta reda på när jag ringer tillbaka imorgon.

1 kommentar(er):

Anonym,  28 november 2008 kl. 20:50  

Bilden är inte manipulerad och det finns en väldigt enkel förklaring som Svenska Dagbladet publicerade några dagar efter den aktuella artikeln i spalten med rättelser. Fotografen på Greenpeace berättar att det först låg tre valrossar på isflaket som då var nertryckt i vattenytan. När båten med fotografen närmade sig skrämdes två av dem iväg varpå flaket steg upp ur vattnet med den tredje kvar. Strax efter att bilden tagits bröts den tunna ishyllan av på grund av tyngden.
Man bör inte sprida osanningar utan att ha kollat alla fakta. Det är inte alltid den enklaste förklaringen som är den sanna.

Skicka en kommentar

  © Blogger template The Business Templates by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP