2007-04-23

"Kristen och muslim – lika inför lagen"

I dagens Aftonbladet skriver den moderata riksdagsledamoten Ewa Björling en mycket bra och välbalanserad artikel om islam och demokrati. Läs den.

2 kommentar(er):

magnus 5 maj 2007 kl. 15:59  

Först: Trevligt att se en moderat moderatblogg...

Jag är inte riktigt lika imponerad av Ewas artikel. Den är nog lite för luddig och s a s okunnigt mjuk. Tycker iofs att hon har en del bra saker för vad som ska gälla i Sverige, men motiverar det faktiskt inte så bra. Vidare menar hon att mänskliga rättigheter är något som hör utrikespolitiken till, vilket får en att ana att hon inte riktigt förstår problemen i Sverige, Ja, inte bara det får en att ana det. Jag beklgar om du ser denna kommentar som spam, men några sidor ner i mitt senaste blogginlägg har jag ett "kapitel" där jag kommenterar Ewas artikel. (Skulle bli mycket att skriva i kommentaren -- och igen...)

Du får gärna kommentera kommentaren där här om du vill.


PS. Jag tycker förstås att Ewas kommentar är bättre än en hel del annat (men hon borde även ha utmanat det där "andra", mindre bra, och där blir det tvunget att de argument kommer in som jag tycker saknas; se gärna min blogg, så behöver jag inte skriva många fler stycke här).

magnus 5 maj 2007 kl. 16:05  

Vill understryka att jag tycker att Ewas 2lika inför lagen" var mycket bra. (Men det hade gärna kunnat innehålla ett bemötande av de främsta argumenten hos dem med en avvikande uppfattning.)

Skicka en kommentar

  © Blogger template The Business Templates by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP