2008-10-19

Oväntat möte

Under en weekend-resa till Göteborg gick min hustru Britta och jag in en av de få söndagsöppna butikerna i staden, Port House - en USA-inspirerad butik med exklusiva möbler. Kosta Boda glas och snygga inredningsdetaljer.

Butiken hade öppnat bara två dagar tidigare, men det mesta var på plats och servicen var utmärkt. Expediten som hjälpte oss var ingen mindre än förre infrastrukturministern, Ulrika Messing. Ett minst sagt oväntat möte.

Jag har aldrig träffat Messing tidigare, men hon var jättetrevlig. När jag gick ut ur butiken kunde jag inte låta bli att fundera på hur partiledardebatterna hade låtit om hon hade efterträtt Göran Persson istället för Mona Sahlin. Min gissning är att socialdemokraterna i vart fall inte hade förlorat på det...

0 kommentar(er):

Skicka en kommentar

  © Blogger template The Business Templates by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP