2010-06-21

Veckans citat

"Allt är inte dåligt med bergtunnelalternativet."

Lars H Ericsson, Lidingöpartiet

3 kommentar(er):

Anonym,  22 juni 2010 kl. 21:22  

Hej Paul

Starkt av er att stå fast vid ert beslut trots en del svek av andra partier i form av ändrade åsikter i sista stund.
Är glad för att det inte längre är aktuellt med det norra alternativet. Det som är svårast att stå ut med är det ganska ohederliga debattklimatet i fullmäktige med osanna argument och överdrivna siffror. Måste det vara så i politiken?

Hälsningar
Roger Sjöstrand

Paul Lindquist 23 juni 2010 kl. 09:01  

Tack för stödet, Roger.

Det borde inte behöva vara så i politiken. Vi som är engagerade är ju det därför att vi brinner för att vi vill förbättra samhället. Sen må vi ha olika idéer om hur man bäst når tid.

Men i politiken finns ju också ett inslag av konkurrens, inte minst ett valår som detta, och en medial dramaturgi som ibland dessvärre lockar fram mindre positiva sidor hos en del.

Lars H Ericsson,  14 augusti 2010 kl. 17:19  

Tack Paul för att du citerar mig på din blogg, men jag tror du missade slutet av mitt uttalande där jag sade, om jag minns rätt, att det goda med bergtunnelutredningen är att norra alternativet nu en gång för alla är skrinlagt. Inget ont som inte har något gott med sig alltså!

Lars H Ericsson
Lidingöpartiet

Skicka en kommentar

  © Blogger template The Business Templates by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP