2007-03-08

Var hittar man taxi som hittar?

Förslaget om att taxiförarna ska ha utbildning är nog bra. Ännu bättre vore det om taxiväxlarna visste var de ska skicka bilarna. När jag igår efter konferensen med justitiministern ringde Taxi 020 för att beställa en bil till Rosenbad fick jag följande svar:

- Var ligger det? Ringer du från Stockholm?

3 kommentar(er):

Per Westberg 8 mars 2007 kl. 09:34  

Det här handlar väl inte om växlarnas lokalkännedom. Det är ju en datateknisk fråga.

För vi vill väl ändå att taxibolagen om de vill kan lägga i växeln. Det finns faktiskt några svenska taxiväxlar där. Dock inte 020 i Stockholm.

Visste du förresten att Lidingös landshövding i början av seklet hade tjänstebostad i Rosenbad. I Tessinska palatset bodde ju Överståthållaren för Stockholms stad.

Anonym,  8 mars 2007 kl. 22:07  

Ring Stockholm Taxi i stället. Där svarar en datorröst: Vill du ha en bil till S. Kungsvägen 115, Lidingö? Tryck 1 för ja. Jag trycker ettan, och rösten svarar: Taxin är beställd. Jag lägger på, och någon minut senare ringer telefonen. Det är taxichauffören, som meddelar att ha just nu befinner sig vid Lidingövallen, men kommer till mig om c:a 5 minuter.

Anonym,  26 mars 2007 kl. 14:41  

Antyds det at 020:en växel inte ligger i landet eller, jorru Allén i Sumpan, sen om det är Sverige utanför tullarna eller inte e ju frågan.
Sen undrar jag om du verkligen ringde 020 20 20 20 eller om det var flygtaxi, kan osså vara så att det var hög belastning i Sumpan och växel i GBG tog hand om samtalet???

Ringer du 2 gånger från samma nummer frågar 020 tredje gången genom datornom du vill ha en bil till din vanliga adress!!

Skicka en kommentar

  © Blogger template The Business Templates by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP